Aktywna Tablica 2020-2024

Stwórz w placówce miejsca przeznaczone do nauki i stymulowania rozwoju uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz korzystających z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Aktywna Tablica - co to takiego?
Aktywna Tablica to program rządowy, którego celem jest rozwijanie wyposażenia szkół oraz umiejętności zarówno uczniów, jak i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK).
Pozyskane środki placówki mogą wykorzystać na zakup nowoczesnego sprzętu, programów i narzędzi do terapii umożliwiających rozwój kompetencji TIK oraz przygotowujące uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym.
Kto może wnioskować o dofinansowanie?
✓ szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w poprzedniej edycji programu na lata 2017-2019
✓ szkoły ponadpodstawowe
✓ szkoły kształcące uczniów niewidomych
✓ szkoły kształcące uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami
✓ specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze
✓ szkoły, które nie skorzystały z programu w roku 2020, 2021 i 2022
Więcej szczegółów znajdziesz tutaj
W 2023 roku obowiązują nowe wnioski dla dyrektorów szkół oraz organów prowadzących:
Wniosek A dyrektora - - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe)
Wniosek B dyrektora - dotyczy szkół wymienionych w § 2 ust. 5 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie niewidomi oraz w § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia);
Wniosek C dyrektora - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 7 rozporządzenia - specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących.
Wniosek D dyrektora (Ministerstwa/ORPEG) - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe i szkoły za granicą, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe i szkoły za granicą)
Powiązane aktualności

Metody terapeutyczne wspierające dzieci z trudnościami w uczeniu się
W naszej ofercie posiadamy szkolenia zarówno z diagnozy, jak i terapii zaburzeń powodujących trudności w nauce. Zobacz najbliższe terminy!

HEG-Biofeedback – skuteczna forma terapii ADHD. Zobacz badania!
Dowiedz się, dlaczego warto prowadzić terapię HEG-Biofeedback w przypadku dzieci z ADHD oraz jakie badania potwierdzają skuteczność tej metody.