Stwórz w placówce miejsca przeznaczone do nauki i stymulowania rozwoju uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz korzystających z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Aktywna Tablica - co to takiego?
Aktywna Tablica to program rządowy, którego celem jest rozwijanie wyposażenia szkół oraz umiejętności zarówno uczniów, jak i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK).
Pozyskane środki placówki mogą wykorzystać na zakup nowoczesnego sprzętu, programów i narzędzi do terapii umożliwiających rozwój kompetencji TIK oraz przygotowujące uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym.
Kto może wnioskować o dofinansowanie?
-
szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w poprzedniej edycji programu na lata 2017-2019
-
szkoły ponadpodstawowe
-
szkoły kształcące uczniów niewidomych
-
szkoły kształcące uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami
-
specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze
-
szkoły, które nie skorzystały z programu w roku 2020, 2021 i 2022
Kwoty dofinansowania
Na realizację Programu w 2023 roku przeznaczono z budżetu państwa 60 mln zł. Program finansowany jest w 80% ze środków budżetu państwa i w 20% z wkładu własnego organów prowadzących szkołę.
W co można wyposażyć szkołę w ramach programu?
Przedmiotem dofinansowania mogą być wyszczególnione w rozporządzeniu i jego nowelizacji.
Na lata 2020-2024 przyjęto w programie rozwiązania pozwalające na dofinansowanie z budżetu państwa zakupu: narzędzi i programów diagnostyczno-terapeutycznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – do kwoty 35 tys. zł, w szczególności pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii psychoneurologicznej dla uczniów z zaburzeniami uwagi i koncentracji (w tym: ADHD – Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADD – Attention Deficit Disorder), z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią.
Metody i narzędzia Biomed Neurotechnologie spełniają warunki i kryteria określone w programie.
Jak zdobyć dofinansowanie z Biomed?
Wybierz zestaw, na które Twoja szkoła chce otrzymać dofinansowanie. Od naszego konsultanta otrzymasz gotowy wzór wypełnionego wniosku:
- Zapoznaj się z ofertą gotowych zestawów terapeutycznych lub skontaktuj się z naszym konsultantem, aby stworzyć zestaw dostosowany do Twoich potrzeb.
- Wybierz zestaw, które spełnia potrzeby Twojej placówki.
- Wypełnij formularz poniżej - napisz, który zestaw Cię interesuje.
- Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą, odpowie na pytania i pomoże wypełnić wniosek.
REKOMENDOWANE METODY TERAPEUTYCZNE

Zestawy do terapii Biofeedback
Terapia Biofeedback umożliwia efektywną pracę z dziećmi z trudnościami w uczeniu się, zaburzeniami funkcji poznawczych, deficytami w zakresie koncentracji uwagi, ADHD, ADD, dysleksją, zaburzeniami lękowymi, nie radzącymi sobie ze stresem.
Zestawy do terapii Metodą Warnkego
Zestawy dają możliwość wykonania diagnozy 8 funkcji podstawowych niezbędnych do prawidłowego przetwarzania słuchowego, treningu automatyzacji funkcji słuchowych, treningu lateralnego.


Zestaw do treningu fiksacji wzroku i koncentracji
Dzieci z dysleksją wymagają specjalnych metod nauki, aby przezwyciężyć trudności w czytaniu. Śledzenie ruchów ich oczu podczas czytania z użyciem eye trackera, pozwala stworzyć ścieżkę uwagi wzrokowej, upłynnia ruchy sakkadowe oczu dzięki czemu można zastosować odpowiednie ćwiczenia korygujące i prowadzić trening fiksacji wzroku i koncentracji.
Zestaw do treningu motorycznego i równowagi
Platforma MediBalance Pro to trening z użyciem platformy równoważnej. Wspiera wszechstronny rozwój dziecka i osiągnięcie dojrzałości motorycznej, stanowi doskonałe połączenie z prowadzonym treningiem słuchowym. Podczas terapii stymulowany jest zmysł równowagi, dotyku i propriocepcja. Trening jest również wsparciem dla dzieci z niezgrabnością ruchową.

Harmonogram programu
Pozostało tylko tyle czasu, aby złożyć wniosek:
Istnieje możliwość dopasowania potrzeb placówki do założeń programu.
Jesteś zainteresowany udziałem wraz z Biomed w programie?
Najczęściej zadawane pytania
-
Kto może wziąć udział w programie Aktywna Tablica 2023?
Z programu mogą skorzystać:
– szkoły podstawowe, które nie skorzystały z Programu w latach 2017-2019
– szkoły podstawowe, które korzystały z programu w latach 2017-2019 a w latach 2021-2024 będą korzystały z doposażenia w specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie do diagnozy i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
– szkoły ponadpodstawowe, w których uczą się dzieci i młodzież,
– szkoły za granicą,
– specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących (SOSW),
– szkoły, które nie skorzystały z programu w roku 2020, 2021, 2022.
Program dotyczy szkół publicznych i niepublicznych.
-
Ile razy można skorzystać z dofinansowania z programu Aktywna Tablica?
W latach 2020-2024 szkoła może skorzystać z programu tylko raz.
-
Jakie są najważniejsze terminy w programie Aktywna Tablica?
Dla Twojej szkoły najważniejszy jest pierwszy termin – składanie wniosków przez dyrektorów szkół – 15.05.2023 r.
W 2023 roku obowiązują nowe wnioski dla dyrektorów szkół oraz organów prowadzących:
Wniosek A dyrektora - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe)
Wniosek B dyrektora - dotyczy szkół wymienionych w § 2 ust. 5 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie niewidomi oraz w § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia);
Wniosek C dyrektora - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 7 rozporządzenia - specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących.
Wniosek D dyrektora (Ministerstwa/ORPEG) - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe i szkoły za granicą, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe i szkoły za granicą)
Wniosek organu prowadzącego (Ministerstwa/ORPEG).