Rok 2024 to ostatni okres obowiązywania rządowego programu "Aktywna Tablica"! Zachęcamy do zgłębienia naszej oferty i złożenia wniosku o dofinansowanie. Wraz z nami możesz tworzyć w swojej placówce przestrzenie sprzyjające nie tylko nauce, ale także aktywnemu rozwijaniu się uczniów, którzy mają orzeczenia o potrzebie specjalnego kształcenia lub korzystają z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Aby skorzystać z dostępnej pomocy finansowej złóż wniosek do 15 maja 2024 roku, precyzujący swoje potrzeby.
Nasza oferta:
Oferujemy zestawy do Biofeedback, Metody Warnkego oraz Eye trackingu wraz z sensomotoryką.
Zakupione w ramach udzielonego wsparcia finansowanego sprzęt, pomoce dydaktyczne i narzędzia do terapii spełniają następujące warunki:
-
posiadają deklarację CE
-
posiadają certyfikat ISO 9001 dla producenta
-
posiadają okres gwarancji udzielonej przez producenta lub dostawcę nie krótszy niż 2 lata
-
posiadają dołączone niezbędne instrukcje i materiały dotyczące użytkowania sporządzone w języku polskim
-
są fabrycznie nowe (wyprodukowane nie wcześniej niż 9 miesięcy przed dostawą) i wolne od obciążeń prawami osób trzecich
-
zostały wytworzone zgodnie z normą medyczną PN-EN ISO 13485 – w przypadku gdy sprzęt, pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii stanowią wyroby medyczne
Jak zdobyć dofinansowanie z Biomed?
Wybierz zestaw, na który Twoja szkoła chce otrzymać dofinansowanie. Od naszego konsultanta otrzymasz gotowy wzór wypełnionego wniosku:
- Zapoznaj się z ofertą gotowych zestawów terapeutycznych lub skontaktuj się z naszym konsultantem, aby stworzyć zestaw dostosowany do Twoich potrzeb.
- Wybierz zestaw, które spełnia potrzeby Twojej placówki.
- Wypełnij formularz poniżej - napisz, który zestaw Cię interesuje.
- Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą, odpowie na pytania i pomoże wypełnić wniosek.
Aktywna Tablica - co to takiego?
Program „Aktywna Tablica” 2020-2024 to inicjatywa mająca na celu rozwój infrastruktury szkolnej oraz podnoszenie kompetencji uczniów i nauczycieli w obszarze technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Dzięki dofinansowaniu możliwe jest wyposażenie szkół w nowoczesny sprzęt i narzędzia edukacyjne, które pomagają w doskonaleniu umiejętności cyfrowych. Środki te mogą być wykorzystane na zakup różnorodnych programów edukacyjnych i interaktywnego sprzętu, jak również na rozwijanie wirtualnych laboratoriów czy narzędzi terapeutycznych.
Kto może otrzymać dofinansowanie?
-
szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w poprzedniej edycji programu na lata 2017-2019
-
szkoły ponadpodstawowe
-
szkoły kształcące uczniów niewidomych
-
szkoły kształcące uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami
-
specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze
-
szkoły, które nie skorzystały z programu w roku 2020, 2021, 2022 i 2023
Kwota dofinansowania
Program "Aktywna Tablica" przewiduje wsparcie dla szkół podstawowych w wysokości 35 000 zł na zakup pomocy dydaktycznych lub narzędzi terapeutycznych. Dofinansowanie stanowi 80% całkowitej kwoty przeznaczonej na zakupy objęte dotacją, a pozostałe 20% organ prowadzący szkołę zobowiązany jest pokryć samodzielnie.
Wkład własny może być również uwzględniony w ramach wkładu rzeczowego, obejmującego sprzęt komputerowy i inne urządzenia TIK wykorzystywane jako pomoc dydaktyczna (nabyte w roku złożenia wniosku, jednak nie później niż w dniu złożenia wniosku o udział w programie "Aktywna Tablica").
Co można kupić w ramach programu?
W ramach dofinansowania przewidzianego w programie Aktywna Tablica, szkoły podstawowe mogą nabywać pomoce dydaktyczne oraz narzędzia terapeutyczne określone w rozporządzeniu, które obejmują:
-
Pomoce dydaktyczne i terapeutyczne służące wsparciu uczniów z różnymi wyzwaniami, takimi jak zaburzenia uwagi i koncentracji (np. ADHD, ADD), niepełnosprawność intelektualna oraz problemy z procesami uczenia się, w tym dysleksją i dyskalkulią.
-
Narzędzia wspomagające komunikację, w tym dla uczniów z zaburzeniami przetwarzania słuchowego, zaburzeniami słuchu centralnego, słabosłyszących oraz zaburzeniami koncentracji i uwagi, np. z ADHD, ADD i autyzmem.
-
Pomoce dla uczniów korzystających z metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC), szczególnie dla tych z uszkodzeniami neurologicznymi i porażeniami.
-
Pomoce dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w różnym stopniu zaawansowania.
-
Narzędzia wspierające edukację uczniów, którzy napotykają trudności w szkole z powodów innych niż wymienione wcześniej, ale wymagających terapii logopedycznej lub psychologicznej.
-
Dodatkowo, program obejmuje również specjalistyczne oprogramowanie wspomagające działanie pomoce dydaktyczne oraz narzędzia terapeutyczne wymienione w punkcie pierwszym.
Harmonogram i terminy
Placówki chcące skorzystać z programu dofinansowania mają czas na złożenie wniosku do 15 maja 2024 roku. Kolejne etapy związane z realizacją wniosku zostały przedstawione na załączonej osi czasu.
Pozostało tylko tyle czasu, aby złożyć wniosek:
W 2024 roku obowiązują nowe wnioski dla dyrektorów szkół oraz organów prowadzących:
Wniosek A dyrektora - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe)
Wniosek B dyrektora - dotyczy szkół wymienionych w § 2 ust. 5 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie niewidomi oraz w § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia);
Wniosek C dyrektora - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 7 rozporządzenia - specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących.
Wniosek D dyrektora (Ministerstwa/ORPEG) - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe i szkoły za granicą, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe i szkoły za granicą)
Wniosek organu prowadzącego (Ministerstwa/ORPEG).