Skontaktuj się z nami

Rok 2024 to ostatni okres obowiązywania rządowego programu "Aktywna Tablica"! Zachęcamy do zgłębienia naszej oferty i złożenia wniosku o dofinansowanie. Wraz z nami możesz tworzyć w swojej placówce przestrzenie sprzyjające nie tylko nauce, ale także aktywnemu rozwijaniu się uczniów, którzy mają orzeczenia o potrzebie specjalnego kształcenia lub korzystają z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Aby skorzystać z dostępnej pomocy finansowej złóż wniosek do 15 maja 2024 roku, precyzujący swoje potrzeby.

Nasza oferta:

Oferujemy zestawy do Biofeedback, Metody Warnkego oraz Eye trackingu wraz z sensomotoryką.

Zakupione w ramach udzielonego wsparcia finansowanego sprzęt, pomoce dydaktyczne i narzędzia do terapii spełniają następujące warunki:

  • posiadają deklarację CE

  • posiadają certyfikat ISO 9001 dla producenta

  • posiadają okres gwarancji udzielonej przez producenta lub dostawcę nie krótszy niż 2 lata

  • posiadają dołączone niezbędne instrukcje i materiały dotyczące użytkowania sporządzone w języku polskim

  • są fabrycznie nowe (wyprodukowane nie wcześniej niż 9 miesięcy przed dostawą) i wolne od obciążeń prawami osób trzecich

  • zostały wytworzone zgodnie z normą medyczną PN-EN ISO 13485 – w przypadku gdy sprzęt, pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii stanowią wyroby medyczne

Jak zdobyć dofinansowanie z Biomed?

Wybierz zestaw, na który Twoja szkoła chce otrzymać dofinansowanie. Od naszego konsultanta otrzymasz gotowy wzór wypełnionego wniosku:

  1. Zapoznaj się z ofertą gotowych zestawów terapeutycznych lub skontaktuj się z naszym konsultantem, aby stworzyć zestaw dostosowany do Twoich potrzeb.
  2. Wybierz zestaw, które spełnia potrzeby Twojej placówki.
  3. Wypełnij formularz poniżej - napisz, który zestaw Cię interesuje.
  4. Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą, odpowie na pytania i pomoże wypełnić wniosek.

Aktywna Tablica - co to takiego?

Program „Aktywna Tablica” 2020-2024 to inicjatywa mająca na celu rozwój infrastruktury szkolnej oraz podnoszenie kompetencji uczniów i nauczycieli w obszarze technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Dzięki dofinansowaniu możliwe jest wyposażenie szkół w nowoczesny sprzęt i narzędzia edukacyjne, które pomagają w doskonaleniu umiejętności cyfrowych. Środki te mogą być wykorzystane na zakup różnorodnych programów edukacyjnych i interaktywnego sprzętu, jak również na rozwijanie wirtualnych laboratoriów czy narzędzi terapeutycznych.

Kto może otrzymać dofinansowanie?

  • szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w poprzedniej edycji programu na lata 2017-2019

  • szkoły ponadpodstawowe

  • szkoły kształcące uczniów niewidomych

  • szkoły kształcące uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami

  • specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze

  • szkoły, które nie skorzystały z programu w roku 2020, 2021, 2022 i 2023

Kwota dofinansowania

Program "Aktywna Tablica" przewiduje wsparcie dla szkół podstawowych w wysokości 35 000 zł na zakup pomocy dydaktycznych lub narzędzi terapeutycznych. Dofinansowanie stanowi 80% całkowitej kwoty przeznaczonej na zakupy objęte dotacją, a pozostałe 20% organ prowadzący szkołę zobowiązany jest pokryć samodzielnie.

Wkład własny może być również uwzględniony w ramach wkładu rzeczowego, obejmującego sprzęt komputerowy i inne urządzenia TIK wykorzystywane jako pomoc dydaktyczna (nabyte w roku złożenia wniosku, jednak nie później niż w dniu złożenia wniosku o udział w programie "Aktywna Tablica").

Co można kupić w ramach programu?

W ramach dofinansowania przewidzianego w programie Aktywna Tablica, szkoły podstawowe mogą nabywać pomoce dydaktyczne oraz narzędzia terapeutyczne określone w rozporządzeniu, które obejmują:

  • Pomoce dydaktyczne i terapeutyczne służące wsparciu uczniów z różnymi wyzwaniami, takimi jak zaburzenia uwagi i koncentracji (np. ADHD, ADD), niepełnosprawność intelektualna oraz problemy z procesami uczenia się, w tym dysleksją i dyskalkulią.

  • Narzędzia wspomagające komunikację, w tym dla uczniów z zaburzeniami przetwarzania słuchowego, zaburzeniami słuchu centralnego, słabosłyszących oraz zaburzeniami koncentracji i uwagi, np. z ADHD, ADD i autyzmem.

  • Pomoce dla uczniów korzystających z metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC), szczególnie dla tych z uszkodzeniami neurologicznymi i porażeniami.

  • Pomoce dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w różnym stopniu zaawansowania.

  • Narzędzia wspierające edukację uczniów, którzy napotykają trudności w szkole z powodów innych niż wymienione wcześniej, ale wymagających terapii logopedycznej lub psychologicznej.

  • Dodatkowo, program obejmuje również specjalistyczne oprogramowanie wspomagające działanie pomoce dydaktyczne oraz narzędzia terapeutyczne wymienione w punkcie pierwszym.

Harmonogram i terminy

Placówki chcące skorzystać z programu dofinansowania mają czas na złożenie wniosku do 15 maja 2024 roku. Kolejne etapy związane z realizacją wniosku zostały przedstawione na załączonej osi czasu.

Do 15 maja

Termin składania wniosków przez szkoły

Do 30 maja

Termin składania wniosków dla organów prowadzących

Do 30 czerwca

Termin kwalifikacji wniosków

Do 31 sierpnia

Termin przekazania środków finansowych

Do 31 grudnia

Czas na zakup pomocy dydaktycznych

Pozostało tylko tyle czasu, aby złożyć wniosek:

dni
godzin
minut
sekund

W 2024 roku obowiązują nowe wnioski dla dyrektorów szkół oraz organów prowadzących:

Wniosek A dyrektora - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe)

Wniosek B dyrektora - dotyczy szkół wymienionych w § 2 ust. 5 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie niewidomi oraz w § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia);

Wniosek C dyrektora - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 7 rozporządzenia - specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących.

Wniosek D dyrektora (Ministerstwa/ORPEG) - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe i szkoły za granicą, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe i szkoły za granicą)

Wniosek organu prowadzącego

Wniosek organu prowadzącego (Ministerstwa/ORPEG).

Zapraszamy do kontaktu - zapytaj o ofertę


    Czy miał Pan/Pani kontakt z firmą Biomed Neurotechnologie ( aparatura, szkolenia, webinary )*

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych osobowych w celu odpowiedzi na moją wiadomość. Podane dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, jeśli będzie wymagała tego odpowiedź.